O carte..

Se spune că o carte poate schimba vieți. Că în timp devii ceea ce citești.  Eu spun că o carte este ca omul. E bine să apară la momentul potrivit, pentru a înțelege, a pătrunde cu adevărat în tine. Mie această carte mi s-a dizolvat în suflet. Am râs, am vrut să plâng, dar mi-e teamă să nu pierd din ea.

Dragă Dumnezeu,

Îți mulțumesc pentru arta cu care ne-ai creat. Îți mulțumesc pentru că ne lași liberi să alegem să nu uităm, să învățam, să simțim. 
Îți mulțumesc că mă ții de mână când cad.

Această carte este despre noi, să nu uităm cât de iubiți și speciali suntem.

"M-am prins că veniseși. Și că-mi explicai secretul tău: privește lumea în fiecare zi de parcă ai privi-o pentru prima dată. [...]

  Îți mulțumesc, Doamne-Doamne, c-ai făcut asta pentru mine. Mi se părea că mă ții de mână și că mă duci în miezul misterului, ca să-l contemplu. Îți mulțumesc.

                            Pe mâine, pupici,
                                               Oscar

P.S. : Dorința: poți să le arăți figura asta cu "prima dată" și părinților mei? Tanti Roz cred c-o știe deja. Și lui Peggy, dacă ai timp...

   Dragă Doamne-Doamne,

   Azi împlinesc o sută de ani. Ca Tanti Roz. Dorm mult, dar mă simt bine.

   Am încercat să le explic părinților mei ce-i viața, un cadou foarte tare. La început, supraestimăm cadoul ăsta: credem c-am primit viața veșnică. După aceea îl subestimăm, ni se pare urât, prea scurt, mai c-am fi gata să-l aruncăm. În sfârșit, ne dăm seama că de fapt n-am primit-o cadou, ci doar cu împrumut. Și-atunci încercăm s-o merităm. Eu, care am o sută de ani, știu despre ce vorbesc. Cu cât îmbătrânești, cu atât trebuie să dai dovadă de bun-gust ca să apreciezi viața. Trebuie să devii rafinat, un artist. La zece sau douăzeci de ani, orice prost poate să se bucure de viață, dar la o sută, când nu poți să te miști, trebuie să-ți pui la contribuție inteligența.
   Nu știu dacă am reușit să-i conving. Mergi pe la ei. Fă-ți treaba până la capăt. Eu am obosit un pic.

                     Pe mâine, pupici,
                                        Oscar "



Comentarii

Postări populare