Toate-s vechi și nouă toate

Tănase Scatiu 1976

Galopând prin sumedienia de canale TV, m-am oprit pe TVR2. Era un film românesc. Vechi. Rebengiuc și toți ceilalți erau atât de tineri, că am rămas să-i urmăresc. Mi-am dat seama pe parcurs că e vorba de Tănase Scatiul, ecranizat de Pița în '76. Cartea, citită ca lectură obligatorie, nu-mi plăcuse la vremea citirii, recunosc. Azi însă am înțeles că nu mi-a plăcut pentru că nu aveam vârsta necesară înțelegerii acțiunilor și intrigilor țesute și redate-n carte. Și-am rămas pironită în fața televizorului urmărind chiar și genericul de final, care se derula rapid cu interpretarea răscolitoare a lui Dorin Liviu Zaharia ce cânta ”Mugur, Mugurel”.
Cartea a fost scrisă în 1895, însă atât de actuală este, că-mi pare c-a fost scrisă de Duliu ieri, privind la toate cele. Deși totul e în schimbare, totul e la fel, căci ”toate-s vechi și nouă toate”.

Comentarii

Postări populare