Bla-bla-ham-ham

Da, pe toate canalele de ştiri avem bla-bla-ham-ham.
O discuţie de dragul controversei şi de dragul ratingului, şi cam atât.
O discuţie în care mi-e clar că suntem mult mai scurtcircuitaţi decât credeam, de vreme ce săracu' maidanez e mai de compătimit decât un... om. Ori nu mai suntem capabili de a ne iubi semenii, ori ne apărăm finanţările, ori nu avem copii, ori nu ne putem imagina că ni se poate întâmpla aşa ceva de concepem ca ziua în amiaza mare, în plinătatea oraşului, în plină civilizaţie, nişte jivine sfârtecă un om. Lucrul acesta se întâmplă în pădure, în junglă, în orice colţ de lume unde sălbăticia e la ea acasă. Dar nu aici. Nu unui om. Şi nu contează că-i mic sau mare, un om este un om. Punct. Iar un câine este şi va rămâne un câine, şi oricât l-aş iubi, oricât de prieten mi-ar fi, când un câine atacă un om nu mă mai interesează. De la Brigitte Bardot şi până la Mihai Constantinescu, iau orice militant la rând. Şi la fel. Persoană fizică sau ONG, nu mai contează. Şi nu mă mai interesează.
Oricât de mult iubesc câinii, şi orice făptură vie în general, nu am ce alegere să fac când alegerea implică un om. Iar pro-maidanezilor şi celor ce pun orice altceva înaintea omului, n-am ce le spune. Decât, eventual: Marş! Că nu le pot dori să fie părinţi de copil făcut franjuri de sute de muşcături ale suavelor patrupede ce trebuie înţelese şi protejate, dar lăsate-n stradă. Tind să cred că suntem cea mai ciudată rasă de pe planeta asta, zău!

Comentarii

Postări populare