Promovare online


 Incep prin a spune ca daca nu ai promovare, nu vinzi! Promovarea unui produs indiferent de forma si context inseamna optimizare, si campanie de promovare. Campanie de promovare care poate fi atat online cat si offline. In online ma gandesc la promovarea in sistem pay per click si optimizarea pentru motoarele de cautare. Prima are efect pe loc..adica iti aduce clienti imediat, a doua e gandita pe termen mediu, sau lung, in sensul ca iti creste profitul si asigura dezvoltarea afacerii. Promovarea o incepem prin cuvinte cheie, pe motoarele de cautare, prin cuvintele cheie ne dam seama cam ce si-ar dori persoana respectiva. Iarasi, crearea listei de cuvinte trebuie sa fie bine gandita, pentru ca e destul de costisitor sa ajungi in top 10 pe Google spre exemplu. Cum afli daca cuvintele cheie sunt profitabile? Simplu..determini indicele de profitabiltate, si profitul mediu brut. Adica testezi un cuvant cheie la 100 de vizitatori de pe site-ul tau. Profitul depinde foarte mult si de mesajul tau. Trebuie sa fie la tinta, clar, si nu unul general.. Asadar calitatea reclamei afecteaza in mod evident profitul. Apoi putem sa vorbim de traficul gratuit, dar e o utopie fiindca nu exista trafic gratuit, pentru ca desi platesti pe cineva sa iti optimizeze site-ul nu ai intotdeauna rezultatul dorit.

In cazul nostru, promovarea de produse pe bloguri, sunt de parcurs mai multi pasi..in primul rand estimarea traficului. Degeaba vreau eu sa promovez produsele daca nu am si trafic..si traficul de ce anume depinde? Tot de cuvintele cheie..nu? Adica ma interesez cam cat este cautat pe internet produsul pe care vreau sa il promovez..Pentru asta am nevoie de un cont pe Google Adwords, unde mai pui ca e si gratuit. Serviciul are si instrumentul Keywords Tool care imi permite sa identific usor si iute cuvintele care au o frecventa mare de cautare, si are si legatura cu produsul meu, dar si cat de mare este concurenta pentru cuvintele cheie.. Al doi-lea pas ar fi estimarea vanzarilor..Daca ma gandesc ca un numar de 60.000 sunt interesati de produsul respectiv, cu siguranta nu toti vor ajunge la mine pe site..insa daca investesc in publicitate pot sa aduc un numar de 15.000 sa zicem de vizitatori lunar...si pasul 3 ar fi estimarea profitului..



 Partea de mai sus a fost ca un intro general,  despre promovarea produselor online, pe caile mai realiste si stabile.
Acum..despre promovarea produselor in blogosfera...hmmm, si despre cum ii convingi pe bloggeri sa te promoveze..pai e simplu..ori prin articole scrise despre produse, cu plata/fiecare articol scris in parte, si aici am sa dau si raspunsul la intrebarea despre suma minima/maxima, pentru un advertorial, adica..pot concepe pachete, in care pot include advertorial si inscrierea in 50, 100, de directoare romanesti, pretul fiind de 7  respectiv 12 euro, plus inca o varianta de advertorial, baner o luna pe site, si inscrierea in directoare la 13 euro, ori prin organizarea unui concurs, miza constand la final in oferirea unor premii, pe redactarea de articole despre un anumit produs. As inclina totusi spre prima idee, pentru ca inchei un contract de prestari servicii, si atunci as avea o oarecare stabilitate si incredere..a doua idee, ar fi mai mult buna pe partea de comunicare cu clientii, cu mediul virtual, si abia la urma cred ca vorbim de promovare..pentru ca la finalul concursului risti sa ramai fara articol la produsul respectiv daca se supara vre-un concurent..:)
Si inca o varianta convenabila de ambele parti zic eu, ar fi, articol scris de dumneavoastra, la 3 euro, sau articol scris de mine la 4 euro, articol on top timp de o luna la 5 euro, si in limba engleza la 7 euro.
Cat despre rezultatele pe care le poti contoriza sau nu, eu cred ca depinde foarte mult de notorietatea pe care o are blogul respectiv...si cred ca spre deosebire de media traditionala, blogul are un plus de credibilitate atunci cand nu e sabotat de n elemente. As mai preciza ca intre un advertorial si un articol scris pe blog e diferenta..pot scrie de exemplu si fara bani un articol despre un produs, si sa-l incadrez la proiecte speciale. 



Oricum ar fi, in final ambele parti aleg varianta cea mai buna pentru fiecare, si nu e de mirare sa existe si un schimb de advertoriale..exista unii bloggeri care accepta astfel de schimburi. Un schimb in care ambele parti au de castigat. 
Subiectul e destul de stufos si de complex. Am preferat sa-l tratez pragmatic si nu artistic.
Avantajul unui magazin online e ca traficul si clientii ii aduci tu..cum consideri, cum poti..dar depinde de tine intr-o mare masura..!
Si mai stiu, ca nu duceti lipsa de inspiratie.. organizati deja concursuri..:) pentru prietenii fideli.. "Castiga o geanta de laptop Canyon."


Acum nu stiu daca Magazinul online Oktal mai are nevoie de vre-o publicitate, fiind deja un veteran online in domeniul IT, insa e de apreciat ca nu se vrea a se culca pe lauri..!
Felicitari si pentru sustinerea unor cazuri sociale, si pentru calitatea umana de care dati dovada, trecand astfel de bariera unui agent comercial si atat.

Articol scris pentru etapa nr. 20 in cadrul concursului SuperBlog 2011
Sponsor: Oktal.ro
Nume proba: Promovare produse

D^D


Comentarii

Promovare Gratis a spus…
Salut,
Recent am deschis http://promovare-gratis.blogspot.com/ si vreau sa-l promovez.

Ai fi dispus/a sa adaugi link-ul blog-ului meu in blog-ul tau, si eu la randul meu sa adaug link-ul tau?
D^D a spus…
Cu mare drag..Nu ma deranjeaza sa iti fiu de folos!
Promovare Gratis a spus…
Mersi, te-am adaugat si eu.

Postări populare