Treceți la conținutul principal

Lumea auto



Privind lucrurile in ansamblu, in domeniul auto, costul carburantilor crescut, face ca propulsiile alternative, considerate odata doar demonstratii la nivel de cercetare, sa devina acum o necesitate. Criza mondiala a creat o concurenta acerba, astfel ca factorii care determina vanzarile auto, au facut ca tehnologiile sa aiba o pondere tot mai mare.  Toyota  produce Prius de ani buni..si uite asa mai multi producatori s-au trezit ca trebuie sa concretizeze teoria in fapte..Industria auto se pare ca a oscilat un timp intre mai multe tipuri de propulsii alternative, de la hibrizii deja clasici si hidrogen pana la automobilele cu propulsie pur electrica.
Toyota a creat deja o versiune plug-in a lui Prius, care poate fi reincarcata si de la priza. Toyota Prius a fost primul model hibrid de serie din lume, fiind lansat in anul 1997, unde este de departe cel mai vandut model. De atunci au fost vandute peste 2 milioane de exemplare. Ei au fost cei care au deschis calea hibrizilor si spre exploatarea cotidiana.
Toyota Auris are de asemenea o versiuni hibrid de serie.. Am putea spune ca viitorul este unul electric. Mai avem insa pasi de facut in acea directie, spre exemplu e nevoie de crearea unei infrastructuri in acest sens, pentru alimentarea masinilor. Si o educatie a conducatorilor auto.. Nu pot decat sa ma gandesc ca prin inceputul acestui drum, se va produce o selectie naturala a producatorilor in industria auto..iar criza a inlesnit acest proces, astfel ca marci ca Hummer, Saturn, Pontiac, s-au evaporat in negura timpului., iar altele au trecut printr-un faliment coplesitor. Si pana la urma viitorul electric in industria auto nu mai este ceva abstract nu? Ba chiar o utitlitate as zice..iar acum cand producatorii au dat startul unei revolutii electrice sa vedem ce ne va aduce el...sa fie verde??  (ECO) Oricum Toyota continua sa fie cel mai solid jucator din industria auto..Se doreste o mobilitate mai mare in orase dar si in jurul lor, e o solutie alternativa mult mai ieftina, se induce respectul pentru mediu...


Ramane de vazut daca tehnologia hibrid va schimba regulile in lumea auto, si daca asta e viitorul..iar daca ne aducem aminte de copilaria noastra cu iernile alea geroase, si verile alea ploioase, mai ca te gandesti ca necesitatea unei astfel de tehnologii se impune de la sine. Si nu ma refer doar la domeniul auto, cand spun ca trebuiesc luate niste masuri drastice pentru protejarea mediului, si de oprire a volumului urias de emisii cu gaze. Si pana la urma sunt cativa factori care ne conduc in aceasta directie...pretul mare al benzinei, populatia tinde sa migreze spre orase unde sunt distantele mici, etc..


Articol scris pentru etapa nr.30 in cadrul concursului SuperBlog 2011

Sponsor: Toyota Romania
Nume proba: Prius



D^D

Comentarii

danplux a spus…
:) Am impresia că după ce vii de la lucru, te-apuci iar de ... lucru!
D^D a spus…
Nu-mi mai aminti..ca pic de oboseala si somnic..! Dar gata..finish..:))
Yupiiiii!!!!

Postări populare de pe acest blog

Sindromul Borderline

Tulburarile de personalitate borderline ocupa zona incerta dintre patologia psihica si normalitate, persoanele ce prezinta astfel de tulburari nu sunt bolnave mintal, dar nici deplin normale. Desi lipsesc date definitive, incidenta tulburarii de personalitate borderline este de 1 pana la 3%, la nivelul populatiei mondiale. Ca si in cazul altor afectiuni psihice, cauzele tulburarii de personalitate borderline sunt complexe. Numele a aparut in urma teoriilor din anii ’40 – ‘50 cand se considera ca afectiunea era la granita (border) dintre nevroza si psihoza. Aceasta viziune nu mai reflecta gandirea prezenta. In fapt, anumite grupuri de psihanalisti fac presiuni pentru schimbarea denumirii, inlocuindu-l cu tulburarea reglarii emotionale.

Termenul “borderline” desemneaza stari intermediare intre schizofrenie si nevroza.

Sindromul borderline (sau marginal) are o evolutie cronica, ondulanta. Este un sindrom comparativ cu o nevroza, deosebit de durabil, intens, polimorf, rezistent la tratament…

Reflecții

Mi-ar plăcea să mă uit în urmă și să spun ca nu regret nimic! Doar că realitatea nu este așa. Sunt multe lucruri pe care le-aș face altfel decât le-am facut. Dar cred că este mai constructiv să mă uit înainte. Știu ce mi-am propus să fac mâine. Știu încotro mă îndrept și ce vreau să obțin. Dar mai mult decât orice, știu ce fel de om sunt. Iar luptele, eșecurile, palmele primite de la viață, m-au transformat, arătându-mi că trebuie sa fiu mai bună. Încă învăț și încă încasez lovituri, iar asta mă ambiționează și mai mult. Îndrăznesc să mă bat cu imposibilul!

Inocență

Sărutul acela, cel de-nceput,
A fost gingașia cuvântului mut,
Când albe troiene, deșerturi și ploi
Se sfarmă cu sete de umeri-mi goi,
Sărutul acela, cel de-nceput,
Când păsări se luptă să zboare spre cuib,
Cănd fulgere crapă pământul sub noi.
Rămâi pâna mâine,
Mai rămâi până-n zori.